Wraz z wydaniem iOS 14.5 firma Apple wprowadziła nową funkcję ?przejrzystość śledzenia aplikacji?, która uniemożliwia programistom uzyskanie dostępu do identyfikatora reklamowego iPhone’a, iPada lub Apple TV bez zgody użytkownika.
Apple twierdzi, że ta funkcja daje użytkownikom wybór sposobu, w jaki aplikacje używają i udostępniają dane osobowe.
W filmie opisano typy danych, do których mają dostęp aplikacje, takie jak lokalizacja, wiek, informacje o stanie zdrowia, nawyki związane z wydatkami i historia przeglądania. Firma zauważa, że ??gromadzenie danych może być przydatne do śledzenia przebiegów lub umożliwienia lokalnym sklepom ogłaszania rabatów, gdy jesteś w pobliżu, ale ?niektóre aplikacje zużywają więcej danych niż potrzebują? i udostępniają je reklamodawcom. Dotyczy to bardziej Facebooka.
Niektóre aplikacje zbierają ?tysiące informacji o Tobie? w celu utworzenia profilu cyfrowego, który jest następnie sprzedawany innym osobom w celu ukierunkowanej reklamy.
Najbardziej uderzającą uwagą w filmie było stwierdzenie: ?Twoje informacje są sprzedawane, stałeś się produktem?.