Aplikacja Zdrowie może zawierać różne wrażliwe dane, dzięki synchronizacji z zegarkiem Apple Watch i aplikacjami firm trzecich – treningi i monitorowanie zdrowia. Oto jak bezpiecznie nimi zarządzać.
Jeśli chodzi o udostępnianie, Apple pozwala na wyeksportowanie danych o stanie zdrowia do pliku .XML, który można np. udostępnić dostawcy usług medycznych. Dodatkowo aplikacja pozwala na przechowywanie kopii danych dotyczących zdrowia w celach zapasowych bezpośrednio na iCloud.
Aby wyeksportować dane:
- W iPhone otwórz aplikację Zdrowie.
- W prawym górnym rogu stuknij obraz swojego Apple ID.
- Przewiń w dół i stuknij opcję Eksportuj wszystkie dane dotyczące zdrowia.
- Po wyświetleniu monitu stuknij przycisk Eksportuj.
Aby usunąć dane z aplikacji Zdrowie:
- W iPhone otwórz aplikację Ustawienia.
- Przewiń w dół i stuknij opcję Zdrowie.
- Tap Dane i dostęp do urządzenia.
- Przewiń w dół do listy urządzeń i dotknij nazwy urządzenia.
- Przewiń w dół i stuknij Usuń wszystkie dane z [nazwa urządzenia].
- Jeśli zostanie wyświetlony monit, potwierdź swój wybór.
Pamiętaj, że informacje o Twojej aplikacji Zdrowie są przechowywane w chmurze iCloud i są szyfrowane zarówno podczas przesyłania ich z iCloud do urządzenia (i odwrotnie), jak i podczas przechowywania ich w iCloud.