Aplikacja Dropbox przestała działać na macOS Monterey 12.3 beta. Twórcy Dropbox zgłosili to na swojej stronie internetowej.
Dropbox nie synchronizuje już plików w lokalnej pamięci masowej z chmurą, więc musisz uważać, aby nie stracić cennych danych. Pliki nadal można przesyłać z komputera do Dropbox za pośrednictwem przeglądarki, ale nie jest to szczególnie wygodne.
Deweloperzy Dropbox planują wydać zaktualizowaną wersję klienta dla macOS w marcu, gdzie ten problem zostanie naprawiony. Problem związany jest z nowymi ograniczeniami w systemie bezpieczeństwa systemu operacyjnego – macOS nie daje już aplikacjom firm trzecich nieograniczonego dostępu do plików w folderach użytkowników, musi być zaimplementowany poprzez specjalne rozszerzenie Apple File Provider.
Microsoft przygotował się z wyprzedzeniem i wydał już zaktualizowaną wersję klienta OneDrive zgodną z macOS Monterey 12.3. Co prawda aplikacja ma teraz znacznie więcej ograniczeń, a ustawienia synchronizacji ze względu na użycie narzędzia Apple File Provider stały się mniej elastyczne.