Meta ogłosiło ważne zmiany w swoich platformach, które wejdą w życie w marcu. Jest to bardzo dobra wiadomość dla użytkowników Facebook, Messenger, Instagram.
Jednym z tych zmian jest możliwość odłączenia kont Instagram, Facebooka i Messengera, a także kont związanych z Facebook Marketplace i Facebook Gaming. Oznacza to, że użytkownicy będą mieli możliwość skonfigurowania tych kont jako całkowicie oddzielne, bez udostępniania danych między nimi.
Wybór dla użytkowników w UE i Szwajcarii
Meta oferuje różne wybory użytkownikom korzystającym z Instagrama i Facebooka w UE i Szwajcarii, dotyczące sposobu zarządzania ich doświadczeniem na produktach Meta. W ciągu najbliższych tygodni użytkownicy otrzymają powiadomienia o możliwości wyboru, czy chcą udostępniać informacje między usługami. Niektóre z możliwości, jakie będą mieli użytkownicy, to:
- Wykorzystanie informacji między Facebookiem a Instagramem: Osoby, które już wybrały połączenie swoich kont Instagram i Facebooka, będą mogły wybrać jedno z dwóch rozwiązań. Pierwszym jest kontynuowanie połączenia kont za pomocą naszego Centrum Kont, aby informacje były używane na obu kontach. Drugą opcją jest oddzielne zarządzanie kontami Instagram i Facebook, tak aby informacje nie były już używane między kontami.
Nowe opcje dla Messengera, Marketplace i Facebook Gaming
Meta wprowadza również podobne opcje dla Messengera, Marketplace i Facebook Gaming. Osoby korzystające z Facebook Messengera będą mogły wybrać, czy chcą nadal korzystać z Messengera za pomocą konta Facebooka, czy też wolą utworzyć nowe, samodzielne konto Messengera. Osoby, które wybiorą utworzenie nowego konta Messengera bez informacji z Facebooka, będą mogły korzystać z podstawowych funkcji Messengera, takich jak prywatne wiadomości, czat, rozmowy głosowe i wideorozmowy.
Podobne opcje będą dostępne dla użytkowników korzystających z Facebook Marketplace i Facebook Gaming. Osoby korzystające z Marketplace będą mogły wybrać, czy chcą korzystać z informacji z Facebooka w swoim doświadczeniu na Marketplace, czy też nie. Ci, którzy zdecydują się nie korzystać z informacji z Facebooka, będą nadal mogli przeglądać ogłoszenia, kupować i sprzedawać przedmioty, choć komunikacja między kupującymi a sprzedającymi odbywać się będzie za pośrednictwem poczty elektronicznej, a nie Messengera.
Podobnie jest w przypadku Facebook Gaming. Osoby grające w gry na Facebooku będą mogły wybrać, czy chcą korzystać z informacji z Facebooka podczas gry, czy też nie. Ci, którzy postanowią nie korzystać z informacji z Facebooka, będą mogli grać w niektóre gry dla pojedynczego gracza.
Wybór dotyczący reklam
W UE, EOG i Szwajcarii użytkownicy mają również możliwość korzystania z Instagrama i Facebooka za darmo z reklamami lub wykupienia subskrypcji bez reklam. Jeśli użytkownicy zdecydują się na subskrypcję bez reklam, ich informacje nie będą używane do celów reklamowych. Ta opcja została wprowadzona w listopadzie 2023 roku.
Ponad te nowe możliwości, wszyscy korzystający z usług Facebooka i Instagrama nadal będą korzystać z szerokiej gamy istniejących narzędzi, które dają im możliwość wyboru, jakie informacje chcą udostępniać i jak przetwarzamy ich dane.
Meta jest zobowiązana do przestrzegania ewoluujących przepisów regulacyjnych w Europie. DMA ma na celu promowanie konkurencji i uczciwości na rynkach cyfrowych, a Meta wspiera te ambicje. Firma ta zobowiązuje się do ciężkiej pracy, aby zapewnić zgodność swoich produktów w UE z przepisami DMA i dostarczać wartość użytkownikom. W tym celu utworzono zespół złożony z wysoko postawionych pracowników z różnych stron świata, którzy pracują nad spełnieniem tych wymagań.