Firma Skoda Auto planuje wprowadzić i zintegrować chatbot oparty na sztucznej inteligencji ChatGPT z własnym systemem asystenta głosowego Laura.
Ta nowatorska funkcjonalność ma na celu znaczne podniesienie komfortu podróżowania dla użytkowników, oferując im wsparcie w codziennych zadaniach nawet podczas jazdy. Model Škoda Octavia, wraz z innymi pojazdami marki opartymi na platformach MEB GP i MQB EVO, zostanie wyposażony w tę technologię, zapewniając dostęp do rozbudowanej bazy danych sztucznej inteligencji w czasie rzeczywistym.
Inicjatywa ta korzysta z opracowanej przez Cerence Inc. technologii Cerence Chat Pro, która umożliwia integrację ChatGPT w sektorze motoryzacyjnym na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki temu kierowcy oraz pasażerowie będą mogli cieszyć się interakcją z systemem na zupełnie nowym poziomie, nie tylko w zakresie sterowania funkcjami pojazdu, ale i uzyskiwania odpowiedzi na szeroki zakres pytań.
Zaktualizowana wersja systemu informacyjno-rozrywkowego, która będzie dostępna od połowy 2024 roku, znajdzie zastosowanie w wybranych modelach Škoda, w tym w Škoda Enyaq, Škoda Superb, Kodiaq oraz w odświeżonej wersji Škody Octavii. Integracja z ChatGPT otwiera przed użytkownikami nowe możliwości, przekraczające tradycyjne funkcje głosowe. Laura, dzięki wsparciu sztucznej inteligencji, umożliwi obsługę systemów multimedialnych, nawigacji, klimatyzacji, a także dostarczy odpowiedzi na pytania ogólne, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i wygodę jazdy poprzez eliminację konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Kluczowym aspektem wprowadzanych zmian jest również kwestia ochrony danych użytkowników. System Škoda Auto został zaprojektowany tak, aby w przypadku niemożności udzielenia odpowiedzi przez asystenta głosowego, zapytanie było przekazywane do ChatGPT w sposób anonimowy, bez udostępniania danych osobowych czy informacji o pojeździe. Każda interakcja z systemem jest automatycznie usuwana po jej przetworzeniu, co zapewnia użytkownikom wysoki standard prywatności.
Ta innowacja nie ogranicza się jedynie do modeli Škody, lecz zostanie wprowadzona również w innych pojazdach należących do grupy Volkswagen, co stanowi dowód na szerokie zastosowanie i potencjał tej technologii. Poprzez takie działania, Škoda Auto dąży do umocnienia swojej pozycji jako lidera w zakresie integracji najnowszych rozwiązań technologicznych w branży motoryzacyjnej, kładąc szczególny nacisk na bezpieczeństwo, wygodę użytkowania oraz ochronę prywatności swoich klientów.