iphone14 pro

Bezpieczeństwo zakupu: Jak sprawdzić, czy iPhone był wcześniej używany

Chociaż iPhone jest w zapieczętowanym opakowaniu, a sprzedawca zapewnia, że jest fabrycznie nowy, istnieje kilka sposobów, które pomogą Ci sprawdzić, czy sprzęt nie był wcześniej używany.

Proces weryfikacji opiera się głównie na aktywacji urządzenia, która jest nieodzownym etapem podczas pierwszego uruchomienia smartfona Apple. Ta procedura obejmuje połączenie telefonu z zainstalowaną kartą SIM do aktywacyjnych serwerów Apple, co można zrealizować za pomocą Wi-Fi lub danych komórkowych.

Nie możemy jednak korzystać z urządzenia, dopóki nie otrzymamy potwierdzenia aktywacji. W przypadku, gdy podczas pierwszego uruchomienia na iPhone nie pojawi się ekran główny, ekrany powitalny, aktywacyjny i proces konfiguracji z całą pewnością telefon był wcześniej używany. Pomimo tego, nie możemy ufać jedynie ekranowi powitalnemu jako potwierdzeniu nowości urządzenia. Ekran powitalny z napisem “Cześć” w wielu językach pojawia się niezależnie, czy jest to pierwsze uruchomienie urządzenia, czy też restart do ustawień fabrycznych lub po procesie przywrócenia systemu iOS na komputerze. W rezultacie, nawet pierwsze uruchomienie nowo zakupionego iPhone’a nie daje gwarancji, że jest on zupełnie nowy.

Jak sprawdzić, czy iPhone był wcześniej używany, aktywowany

Bezpieczeństwo zakupu: Jak sprawdzić, czy iPhone był wcześniej używany poradniki, ciekawostki wsparcie, właściciel, weryfikacja, użytkowanie, sprawdzanie, Smartfon, serwis, reklamacja, numer seryjny, nowy, iPhone, gwarancja, data aktywacji, Apple, aktywacja  Chociaż iPhone jest w zapieczętowanym opakowaniu, a sprzedawca zapewnia, że jest fabrycznie nowy, istnieje kilka sposobów, które pomogą Ci sprawdzić, czy sprzęt nie był wcześniej używany. iPhone15 pro

Oto dwa sposoby sprawdzenia, czy nasz iPhone jest zupełnie nowy:

Metoda 1

Strona internetowa Apple zawiera opcję “Sprawdzanie uprawnień do usług i pomocy technicznej”, która umożliwia nam sprawdzenie, czy nasz iPhone nie był używany przed naszym zakupem. Kluczowym elementem potrzebnym do sprawdzenia jest numer seryjny naszego urządzenia. Jeśli telefon jest już aktywowany, numer seryjny możemy znaleźć w sekcji “Ustawienia”, następnie “Ogólne” i “O tym urządzeniu”. Jeśli natomiast nasz telefon nie był jeszcze aktywowany, numer seryjny możemy odszukać naciskając przycisk “i” w prawym dolnym rogu. Numer seryjny znajdziemy również na etykiecie umieszczonej na odwrocie oryginalnego pudełka. Gdy odszukasz już numer seryjny wykonaj następujące czynności:

  • Przejdź do sekcji “Sprawdź gwarancję na urządzenie” na stronie Apple.
  • W odpowiednim miejscu wpisz numer seryjny iPhone’a wprowadź kod wyświetlany na obrazku i naciśnij “Kontynuuj”.

*Uwaga: Numer seryjny iPhone’a NIGDY nie zawiera litery „O” – zamiast niej używana jest cyfra „0”.*

  • Jeśli podczas weryfikacji rzekomo nowego iPhone’a (lub oficjalnie odnowionego przez Apple) widzisz komunikat “Aktywuj swoje urządzenie“, to oznacza, że smartfon nie ma za sobą żadnej historii użytkowania i jest naprawdę nowy.

Metoda 2

  • Uruchom aplikację “Ustawienia” i przejdź do sekcji: “Ogólne” – “O tym urządzeniu”.
  • W nowym oknie otwórz element „gwarancja”.
  • Znajdziesz tam przewidywaną datę zakończenia praw do serwisu i naprawy, która jest wyliczana poprzez dodanie 365 dni do dnia aktywacji. Aby dowiedzieć się daty pierwszej aktywacji, wystarczy odjąć dokładnie 1 rok od obliczonej daty.

Jeśli data aktywacji, którą przeprowadziłeś, różni się od tej podanej w sekcji „Sprawdzanie praw do serwisu i wsparcia”, to znak, że telefon został wcześniej aktywowany, co oznacza, że nie jesteś pierwszym właścicielem tego iPhone’a. W takim przypadku masz pełne prawo do zgłoszenia reklamacji sprzedawcy.

Kolejne poradniki niebawem!

Możesz być zainteresowany

Średnia ocena 4.9 / 5. Gł: 188

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top