Netflix w ostatnich miesiącach wywołał niemałe poruszenie w świecie konsumentów. Teraz wydaje się szokować dalej podnosząc ceny abonamentu.
Dla przypomnienia dodamy, ze poprzedni “manewr” korporacji, którego niektórzy określili mianem “najbardziej kontrowersyjnej innowacji w historii Netflix”, polegał na wprowadzeniu opłaty za udostępnianie kont użytkowników wielu gospodarstwom domowym. Mimo ostrych krytyk, firma paradoksalnie nie odnotowała spadku popularności. Wręcz przeciwnie, Netflix zyskał nowych subskrybentów. Te pozytywne zmiany mogły zachęcić firmę do zrealizowania kolejnej niekonwencjonalnej inicjatywy – drastycznego zwiększenia ceny podstawowego abonamentu.
Netflix podnosi ceny subskrypcji
Teraz Netflix zdecydował się na kolejny krok, a mianowicie na drastyczne zwiększenie ceny podstawowego planu subskrypcji na kluczowych rynkach: w Kanadzie, USA i Wielkiej Brytanii. Dotychczasowa, cena wynosząca 9,99 USD na miesiąc wzrosła do 15,49 USD. Za taką kwotę, użytkownicy otrzymują dostęp do podstawowego pakietu z rozdzielczością 720p, który umożliwia oglądanie materiałów z jednego urządzenia!
Nietypowy krok Netflix polegający na podniesieniu ceny podstawowego abonamentu za granicą, ma na celu zachęcenie użytkowników do wyboru najtańszego planu zawierającego reklamy. Jego cena wynosi jedynie 6,99 USD, co oznacza, że klienci mogą znacznie zaoszczędzić, wybierając ten opcję. To prawdopodobnie również przyniesie Netflixowi dodatkowe zyski z odtwarzania reklam. Ta zmiana stanowi jednak nieoczekiwanie dobre wieści dla subskrybentów w Polsce. Opcja subskrypcji z reklamami jest obecnie dostępna na Netflixie tylko w kilku krajach. Co za tym idzie, dopóki nie zostanie wprowadzona w tych krajach, istotny wzrost cen wydaje się mało prawdopodobny. Chociaż niewielki wzrost cen jest możliwy z powodu inflacji itp., to jednak byłoby to duże zaskoczenie, jeżeli Netflix zdecydowałby się na znaczne podwyżki cen bez oferowania tańszego abonamentu, jak ma to miejsce w USA.
Należy jednak pamiętać, że na razie nie ma żadnych informacji dotyczących zamiaru wprowadzenia takiego modelu cenowego w Polsce. Niemniej jednak, patrząc na globalne tendencje, wydaje się prawdopodobne, że podobne zmiany mogą dotknąć polskich użytkowników w przyszłości. Tym samym, choć Netflix dąży do zwiększenia swojego udziału na rynku poprzez wprowadzenie nowych opcji subskrypcji, istotne jest, aby obecni i potencjalni użytkownicy byli świadomi możliwych konsekwencji tych zmian.
Co o tym myślicie? Dajcie znać w komentarzach!